Šiuolaikinis kino pasaulis džiugina mus įvairiausiais filmais ir žanrais, tačiau tikrai ne visi iš jų sugeba sukelti adrenalino dozę, kuri stebint filmą priverstų širdį plakti neįtikėtinu greičiu.
Šiame kino žanre neieškokite įspūdingų specialiųjų efektų, nes tai tikrai nėra varikliukas, kuris veža gerą įtempto siužeto filmą. Tai filmai, kurie įtrauks nuo pradžios iki galo, privers įsigilinti į istoriją taip stipriai, kad filmui pasibaigus net nepajausite, kaip prabėgo tos kelios valandos. Net prabėgus savaitei ar daugiau jūs vis dar galvosite apie tai, kas ir kodėl įvyko tame filme. Holivudo konvejeriui įgaunant pagreitį, kūrybinė filmų pusė tampa vis banalesne ir vis rečiau pamatome tikrai vertą dėmesio ir kokybišką filmą, tačiau praeityje sukurtais filmais mes tikrai galime didžiuotis. Tad pateikiame jums Top 10 išskirtinių įtempto siužeto filmų.
10. Baimės iškyšulys (Cape Fear, 1991) – kai buvo nuspręsta perdaryti 1962 filmą, autorius Martin Scorsese tikrai nesuklydo pasilikdamas prie to pačio baimės jausmo, kuris buvo būdingas ir pirmajam filmui. Tą pačia sekundę, kai filmas tik prasideda mes jaučiame, kad bėda jau artėja ir mums beliko tik laukti. Ši bėda atkeliauja svarbiausio filmo aktoriaus pavidalu Max Caddy (Robert De Niro). Nusikaltėlis Max Caddy neseniai paleistas iš kalėjimo, kuriame jis praleido 14 ilgų metų, siekia atkeršyti savo skriaudėjui, kurio dėka jis ilgam už grotų. Žmogus, kuris užsitraukė nusikaltėlio rūstybę yra viešasis gynėjas Sam Bowden (Nick Nolte). Pats Sam yra kur kas šiurkštesnis nei originalioje filmo versijoje, o problemos laukia ir Samo ir jo šeimos, jas gausiai yra pasiryžęs suteikti Max Caddy. Tikrai smagu žiūrėti režisieriaus metodus, kuriais jis sugeba sukurti įtemptą siužetą, kuris sugrąžina mus į 1950 filmų nežinią. Net jeigu ir būtų buvę paprasčiau tiesiog eiti žiaurumo keliu, autorius pasirenka sukurti filmą, kuris skirtas parodyti kaip žmogus supranta, kad yra labai paprasta tapti žiauriu žmogumi.
9. Kaliniai (Prisoners, 2013) – ilga, brutali ir už širdies griebianti kriminalinė drama pasiekė televizijos ekranus. Hugh Jackman, žvaigždė dažniausiai žinomas kaip vienas iš „X-men“ narių Ernis, tampa šio filmo pagrindinis veikėju Keller Dover, kurio dukrą kartu su kita mergaite, neaiškiomis aplinkybėmis pagrobia. Pagrobtos mergaitės tėvas nepaisydamas įstatymų pradeda daryti viską kas įmanoma, kad tik atrastų savo mergaitę. Detektyvas Loki (Jake Gyllenhaal) paskiriamas tirti šiai bylai, tačiau jam yra be galo sunku išsiaiškinti, nes vienintelis žmogus Alex Jones (Paul Dano), kuris gali kažką apie mergaites papasakoti yra linkęs tylėti ir nežada nieko pasakoti. Visa ši kriminalinė dėlionė prasideda, kai Doverių šeima kartu su savo geriausiais draugais su kuriais nuolat daro šeimyninius susitikimus, švęsdami padėkos dieną išleidžia savo mažas dukreles pažaisti į gatvę, kur visai netoli stovi neaiškus kemperis. Kai šios dvi mergaitės išnyksta kartu su netoliese stovėjusiu automobiliu, masinė policijos paieška prasideda. Paieškai vadovauja jau minėtasis detektyvas Loki, kuris yra apsėstas šios bylos ir jo galvoje paieškų metu sukasi įvairiosios mintys. Tačiau, kai paslaptingojo kemperio vairuotojas Alex sulaikomas, o mergaičių vis dar nė ženklo prasideda tikroji įtampa. Kadangi įtariamasis negali būti apkaltintas nes nėra jokių įkalčių jis paleidžiamas. Tik išleidus įtariamąjį lauk iš areštinės jis spėja kažką sumurmėti Kelleriui ir nuo to viskas darosi dar rimčiau. Tėvas praranda sveiką protą ir padarys viską nepaisydamas jokių žiaurumo ar įstatymo ribų, kad tik kuo greičiau surastų savo mergaitę. Šis filmas turi daugybę įtariamųjų, kurie galėjo pagrobti mergaites ir atlikti nusikaltimą. Filme vienu metu sukasi keletą hipotezių ir spėjimų, kurie filmo pabaigoje galiausiai išaiškėja. „Kaliniai“ yra beprotiškai įtraukiantis ir suktas filmas, kuris galėtų tapti puikiai parduodama knyga, tačiau tai yra originali scenarijaus autoriaus Aaron Guzikowski filmo versija.
8. Memento (2000) – Christopheris Nolanas paliko ryškią žymę, kuomet sukūrė absoliučiai neįtikėtiną trilerį 2000-taisiais. „Memento“ parodė pasauliui iš ko jis padarytas, iškraipydamas širdį veriančią mylimosios praradimo istoriją į suktą katės ir pelės žaidimą. Sudėtingas trileris apie laiką, atmintį ir tapatybę, kuriame pagrindinis veikėjas yra Leonardas (Guy Pierce). Leonardas atsikelia kiekvieną rytą nežinodamas kur jis yra ir kodėl jis ten yra. Visa tai dėl jo psichinės būklės, kuri jam tapo kasdienybė, kai įsilaužėlis sutrenkė jam galvą. Dabar Leonardas yra apsėstas minties pagauti tą įsilaužėlį, kuris pasak jo dabar jau prastai veikiančios atminties, išprievartavo ir nužudė jo žmoną. Nepaisant to, kad jis prisimena viską iki savo žmonos nužudymo, visi įvykiai, kurie vyksta Leonardo gyvenime, greitu metu išnyksta iš jo atminties. Būtent todėl ieškodamas savo žmonos žudiko jis turi užsirašinėti viską, kad nieko nepamirštų. Svarbiausius dalykus jis išsitatuiruoja ant savo kūno, taip užsitvirtindamas, kad net ir pametęs savo užrašus jis nenuklystų nuo savo paieškų ir galėtų toliau ieškoti. Nesvarbu kur, nesvarbu ką Leonardas bedarytų jo taip vadinamas draugas Teedy (Joe Pantoliano) yra visada šalia ir visada pasiruošęs padėti. Visur dalyvaujantis ir visada padedantis draugas pradeda kelti grėsmę ir abejones. Kodėl jis visada padeda, kokie yra jo motyvai? Puikiai papasakota istorija, netikėta pabaiga ir siužetas, kuris yra pasakojamas atbulomis, padaro šį filmą neįtikėtinai puikiu trileriu. Režisierius Cristopheris Nolanas neina lengviausiu keliu ir sukuria kažką naujo. „Memento“ yra filmas kupinas emocijų ir neįtikėtinai aukšto intelekto lygio. Šis filmas buvo įspūdingas žingsnis šio režisieriaus karjeroje.
7. Senis (Oldboy, 2003) – jeigu jūs vis dar neturėjote galimybės pamatyti Park Chuan-Wook kūrybos filmo „Senis“, tai kuo greičiau įtraukite, tai į savo žiūrimų filmų sąrašą. Šis filmas iškėlė režisierių į šviesą ir tapo kultine kino klasiką, kurį 2013 nesekmingai bandė perdirbti amerikiečiai. Sukurti filmo kopiją jiems pavyko, bet filmo kopiją net nėra kuom lyginti su originalu. Originalas yra geresnis visomis įmanomomis prasmėmis. Tai filmas, kurio metu daugiau laiko praleisite mastydami galvoje, nei žiūrėdami į ekraną. Pagrindinio veikėjo Oh Dae-su (Choi Min-Sik) košmaras prasideda lietingą 1980 naktį Seoule. Pagautas naktį triukšmaujantis ir girtas jis yra sulaikomas policijos. Vos tik išleistas iš areštinės gatvėje jis pagrobiamas ir atsikelia kažkokiame nuskurusiame, pigaus motelio tipo kambaryje. Ten jis yra laikomas uždarytas ir niekur iš ten neišleidžiamas. Jis pradeda suprasti žiaurią tiesą, kad kažkas nekenčia jo taip smarkiai, jog nužudymas atrodytų pernelyg paprasta. Kažkas sumokėjo pinigus, kad jis būtų pagrobtas ir laikomas nuskurusiame kambaryje penkiolika metų. Jį maitina, duoda rūbus ir šeria vaistais, kad pastarasis negalėtų nusižudyti. Vienintelė pramoga tame kambaryje yra televizija, apart televizijos jis žino tik viena būda, kaip kitaip praleisti laiką – spėlioja kas galėjo su juo taip pasielgti. Po penkiolikos metų praleistų tame kambaryje jis išleidžiamas ir raginamas susirasti savo skriaudiką. Skriaudėjo paieškos nelengvos, norint jį surasti jis turi nukeliauti tikrai sunkų kelią ir kovoti su begalę žmonių. Jo pagrindinis ginklas plaktukas, o varžovai greitai krenta jam po kojom. Puikiai surežisuotos kovos dėl išlikimo suteikia trileriui puikios vaizdinės medžiagos. Pažiūrėję šį filmą suprasit, kad gyvenimas nėra toks prastas ir laiko tikrai turit, nes nepraradote 15 metų viename kambaryje.
6. Psichopatas (Psycho, 1960) – Alfred Hitchcock užėmė išskirtinę vietą kino pasaulyje ir buvo vadinamas nežinomybės meistru. Jis žinojo ko reikia žiūrovams kino teatruose, kad jie įsitrauktų į rodomą filmą. Filmas „Psichopatas“ buvo visiškai kitoks nei iki tol išleisti Alfredo filmai. Jis keliavo visiškai kita linkme. Nors pradžioje jo filmo scenarijus buvo atmestas, jis atkakliai siekė savo tikslo. Sutrumpindamas scenarijų kiek įmanoma daugiau ir pasirinkdamas filmuoti tik juoda ir balta spalvomis stengėsi įtilpti į labai mažą biudžetą. Nepaisant visų kliūčių jam vis tiek pavyko pasiekti tikslą ir jo kūrinys pasiekė kino teatrų ekranus. Šis filmas yra laikomas taip vadinamo „slasher“ žanro pradininku. Viena iš ryškiausių filmų veikėjų yra Marion (Janet Leigh), kuri pavagia iš savo boso 40000 dolerių ir naktį iškeliauja susitikti su savo meilužiu Sam Loomis (John Gavin). Kilus audrai ji atkeliauja į grėsmingai atrodantį motelį, kurio savininkas yra pamišėlis Norman Bates (Anthony Perkins). Šiame motelį įvykstą viena iš žiauriausių žmogžudysčių kino istorijoje. Alfredas kuria ir išlaiko įtampą viso filmo metu. To meto kino istorijoje jau tikrai ne kartą buvo rodomos žmogžudystės, tačiau ši scena buvo kažkas iš visai kito lygio. Prieš sėsdami žiūrėti šio filmo, žmonės neturėjo jokio suvokimo, kaip jis pasibaigs.
Taip pat skaitykite: TOP 10 prieštaringai vertinamų filmų
5. Avinėlių tylėjimas (The Silence of The Lambs, 1991) – Visokiausi baisūs dalykai liko už kadaro Jonathano Demmes įtemptame trileryje „Avinėlių tylėjimas“. Pagrindinis veikėjas yra Hanibalas Lecteris (Anthony Hopkins), serijinis žudikas, kuris mėgo puotauti savo aukomis. Pats Hanibalas yra psichiatras, kuris už savo nusikaltimus yra užrakintas maksimalaus saugumo kalėjime. Tačiau jis nebuvo vienintelis, kuris žaisdavo su savo aukomis. Laisvėje vis dar darbuojasi naujas serijinis žudikas mėgstantis nudirti odą savo aukoms – Buffalo Bill. Policija nusprendžia pasitelkti Hanibalo pagalbą, kad pagautų kitą serijinį žudiką. Kas kitas žinos kaip pagauti serijinį žudiką, nei toks pats? Tarpininkauti su Hanibalu paskiriama jauna agentė Clrarice Starling (Jodie Foster). Jos užduotis yra apklausti Hanibalą Lecterį, sužadinti jo norą padėti ir užtikrinti, kad su jo pagalba būtų nustatytas psichologinis serijinio žudiko profilis. Pagrindinis filmo principas tūrėtų būti kuo greitesnis Buffalo Bill įkalinimas, kad jis nespėtų daugiau nieko nužudyti. Tačiau tikroji filmo širdis yra santykiai, kurie vystosi tarp Hanibalo ir agentės Clarice viso tyrimo metu, kur juos visą laiką vieną nuo kito skiria tik neperšaunamas stiklas. Anthony Hopkinsas puikiai suvaidino savo vaidmenį. Agentė vis labiau ir labiau įsitraukia į pokalbius su Hanibalu, nes kažkas ją ten vis traukia. Hanibalas tikrai nėra išvaizdus ir jo pomėgiai tikrai nėra patrauklūs agentei. Jo šypsena ledinė, o akys niekada nesikeičia. Tačiau jo protas yra visai kas kita ir tam ši jauna agentė negali atsispirti. Hanibalas yra genialus ir labai nedoras serijinis žudikas be kurio šio filmo būtų neįmanoma įsivaizduoti. Režisierius Jonathanas Demme sukuria filmą, kuris vienu metu yra ir ramus, bet tuo pačiu ir žiaurus. Puikiai suvaidintas trileris, kuris žaidžia su mūsų baimėmis.
4. Langas į kiemą (Rear Window, 1954) – dar vienas Alfredo Hitchcocko šedervras. Šis įtampa verdantis trileris privers susimastyti ar verta būti smalsiu kaimynu. Pagrindinis filmo veikėjas L.B. Jeffries (James Stewart) yra fotografas įkalintas vėžimėlyje po avarijos. Kadangi daug veiklos jis neturi, savo laiką jis leidžia užsidėjęs žiūronus ir stebėdamas savo kaimynus. Visiškai negerbdamas kaimynu privatumo jis visą dieną stebi, ką kiekvienas iš jų veikia. Nepaisant visų merginų, kurias jis gali stebėti pro savo langus jis nusprendžia stebėti ką kitą. Fotografas nusprendžia atkreipti dėmesį kaimyną, kuris slaugo savo sergančią žmoną. Vakare išgirdęs stiklo dūžius ir moters riksmus fotografui kyla įtarimai. Kitą rytą, pats kaimynas pradeda keistai stebėti fotografą per langą, o jo žmona jau kažkur dingusi. Fotografui į galvą šauna mintis, kad kaimynas nužudė savo žmoną ir tada jau prasideda įkalčių paieškos norint įrodyti savo tiesą. Priežastis kodėl mes įsitraukiame į šį filmą yra ta, kad mes irgi matėme pro langą tą patį ką ir pats fotografas ir norime sužinoti ar kaimynas tikrai nužudė savo žmoną ar tai tik pramanai. Dar labiau intriguoja fotografo mergina Lisa Fremont (Grace Kelly), kuri keliauja į butą ieškoti įkalčių nes pats fotografas to padaryti negali. Nesunku numanyti, kad vos tik jai įžengus į butą pašniukštinėti netikėtai grįžta ir pats kaimynas…
3. Septyni (Seven, 1995) – tobulai sukurtas, brutalus ir palyginti trumpas trileris, kuris uždirbo neįtikėtinus pinigus. Filme dominuoja veteranas detektyvas Somerset (Morgan Freeman) ir pasipūtęs naujokas Millsas (Brad Pitt), kurie susibūrė norėdami sugauti serijinį žudiką, kuris remiasi biblija savo nužudymams. Žudikas iliustruoja ir pateikia savo žmogžudystes taip, kad jos iliustruotų septynias mirtinas nuodėmes iš biblijos. Skirtingų požiūrių policininkai nelabai tinka būti porininkais, vienas yra vis dar jaunas ir manąs, kad viską žino, o kitas jau yra patyręs veteranas ir supranta, kad visko žinoti neįmanoma. Komandai, kuriai kompromisą rasti yra be galo sunku, nesiseka surasti pamišusio serijinio žudiko. Morganas Freemanas ir Bradas Pittas suvaidino geriau nei kas nors galėjo tikėtis. Nepaisant to, kad veikėjų charakteriai visiškai skyrėsi, linksmų dialogų filme tikrai netrūksta ir yra kur pasijuokti. Fono muzika gerai parinkta ir puikiai išlaiko įtampą viso filmo metu. Žmogžudystės išskirtinai iliustruotos, atitinkančios viso filmo temą. Tai yra tikrai aukšto lygio filmas, kuris iškėlė režisieriaus Davido Fischerio karjerą į neregėtas aukštumas.
2. Įprasti įtariamieji (The Usual Suspects, 1995) – šiuolaikinė klasika, kuri atkeliavo į mylimų žiūrovų rankas jau 1995 metais. „Įprasti įtariamieji“ – režisieriaus Bryan Singer ir scenaristo Christopher McQuarrie kūrybos šedevras, kuris sulaužė to meto gangsterių filmų žanro standartus. Šio filmo įtaka yra vis dar jaučiama šiuolaikiniame kino pasaulyje. Jis visiškai nepanašus į kitus to meto filmus, kurių dauguma filmų buvo stebėtinai panašūs. Šio filmo autoriai nebijojo iššūkio ir papasakojo istoriją visai kitu būdu. Filmas prasideda prieplaukoje, kur viename iš laivų vyko masinis susišaudymas. Vienas iš nusikaltėlių Keaton (Gabriel Byrne) laive guli sunkiai sužeistas, ten jis susitinka su paslaptinguoju „Keyser“ , kuris taps itin svarbia filmo figūra. Tas pats paslaptingasis „Keyser“ nušauna nusikaltėlį ir padega laivą. Žiaurias skerdynes laive išgyvena tik du asmenys: Arkosh Kovash, vengrų gangsteris gulintis ligoninėje su sunkiai nudegimais ir Roger (Kevin Spacey), dar žinomas pravarde „Verbal“ Kint su cerebriniu paralyžiumi. Muitinės agentas Dave Kujan atvyksta iš Niujorko apklausinėti vieno iš likusiųjų gyvų – Rogerio. Išgyvenęs skerdynes Rogeris agentui viską pasakoja iš prisiminimų, būtent tada ir pasirodo filmo autorių originalumas. Toliau praktiškai visi įvykiai yra pasakojami iš Rogerio lūpų ir visas veiksmas sukasi būtent apie jį. Filmas tikrai nėra paprastas ir norint jį suprasti reikia gerai į jį įsigilinti. Įdomus filmo istorijos pateikimas, kuria įtampą ir visada palieka nežinomųjų. Kevin Spacey puikiai susidorojo su jam skirta užduotimi, o scenarijaus autorius puikiai padirbėjo su visais filmo vingiais, o ypač su intriguojančia filmo pabaiga.
1. Svaigulys (Vertigo, 1958) – geriausio visų laikų filmo problema yra ta, kad filmas yra lengvas taikinys kritikai. Kiekvienas gali atrasti, kas neįtiko jo skoniui ir peikti šį m0su manymų geriausią Alfredo Hitchcocko darbą. Nors ir seniau šis filmas nebuvo itin pripažintas kritikų, tačiau dabar viskas pasikeitė ir daugelis kritikų sutinka, kad tai yra geriausias Hitchcocko kūrinys. Filmo žvaigždė yra buvęs policijos detektyvas John „Scottie“ Ferguson (James Stewart). Johnas yra priverstas ankščiau laiko išeiti į pensiją, nes darbo metu įvykęs incidentas sukėlė jam aukščio baimę ir vertigo būseną (kai žmogus galvoja, kad jis ar objektai aplink jį nuolatos juda, nors iš tikrųjų jie stovi vietoje). Tokios būsenos paprasto darbo jam dirbti nebeleidžia, todėl jį kaip privatų detektyvą pasamdo pažystamas Gavin Elste. Jam skirta užduotis yra sekti Gavino žmoną Madeleine (Kim Novak), kuri pastaruoju metu keistai elgiasi ir vyras nori išsiaiškinti, kodėl ji taip elgiasi. Šis filmas buvo pirmasis filmas, kuriame buvo panaudotos kameros, kurios gali priartinti arba nutolinti filmuojamą vaizdą, tam kad galėtų išryškinti tą aukščio baimės jausmą, kurį turi pagrindinis veikėjas. Daugiau nėra tokio filmo kaip „Svaigulys“ ir greičiausiai, niekada nebus. Ši keista ir tikrai nelinksma istorija yra originali ir nesilygiuoja į nieką kitą.