Kiek paprastoje pasakoje gali slypėti realybės? Turbūt daugelis pritartų, kad pasakose atskleidžiama visa tiesa apie žmogų, jo prigimtį, slapčiausius troškimus ir nuodėmes. „Tale of tales“ („Pasakų pasaka“) – yra tikras to įrodymas, kaip per vieną neįtikėtiną istoriją galima perteikti stiprų moralą apie žmogaus puikybę, aroganciją, tuštybę, nenumaldomus troškimus ir karšligiškas aistras. Akivaizdu ši pasaka skirta tikrai ne vaikams ir net ne paaugliams.
Italų režisieriaus Matteo Garrone juosta „Tale of tales“ sulaukė išties gerų kino kritikų atsiliepimų po to, kai pasirinko visiškai sau naują ir nebūdingą filmo stilių. Ambicingas, fantastinis, istorinis projektas, sujungiantis tris istorijas, nustebino savo žiūrovus bei pelnė „Kino pavasario“ žiuri palaikymą. Šis režisierius mums gali būti žinomas ir girdėtas savo kurtais filmais „Gommorra“ bei „Reality“, kurie Kanų Kino festivalyje jau buvo apdovanoti ir plačiau apkalbėti, bei iškomunikuoti plačiajai auditorijai. Tuo tarpu „Tale of tales“ filmo motyvai, kiek primena Brolių Grimų pasakų vingrybes. Čia nevengiama fantastikos, žiaurumo, persipynusių žmonių likimų, aštrių, nenuspėjamų siužeto linijų, bei aistringų scenų.
Kino filmo “Tale of Tales” kadras
Pirmą kartą dirbdamas su specialiaisiais efektais, kurdamas filmą anglų kalba Matteo Garrone rizikavo, tačiau akivaizdu jo pirmasis bandymas gavosi daugiau nei puikus. Kaip teigia pats režisierius: „Aš pradėjau kurti realius, tikroviškus filmus, negrinėjančius šio laiko aktualijas. Tačiau mąstydamas apie „Tale of tales“ aš ieškojau savęs naujame amplua. Į savo kūrybą įnešdamas pasakų aspektą, aš norėjau sukurti labai teatrališką filmą išore, tačiau vidumi – labai tikrovišką ir nešantį tam tikrą žinutę savo žiūrovui. Tai buvo mano debiutas tokiame žanre.“
Kritikų teigimu, šis filmas pasakiškas visomis prasmėmis – neįtikėtina istorija, peremta ilgai kauptais mitais bei poetų pasakojimais. Tai kiek išprotėjęs, žiaurios vaizduotės vaisius, perpildytais nuostabiais vaizdais, erotika, puikiu siužetu, naujomis spalvomis ir nuosekliu istorijos dėstymu iki pat paskutiniųjų filmo minučių. Tai trys istorijos susijungiančios į vieną puikų rezultatą.
Kino filmo “Tale of Tales” kadras
Filmo siužetas pasakoja tris skirtingas istorijas, tačiau visi personažai siejasi savo nenumaldomais troškimais. Jų kontekste išryškinamos blogosios veikėjų savybės: godumas, savanaudiškumas, pavydas, neapykanta ir netgi gašlumas. Filmas persmelktas simbolikos ir užslėptų minčių. Veikėjai gyvendami pasakoje perteikia realybės pilnus jausmus ir reiškinius, kuriuos galime sutikti savo kadieninėje veikloje. Net paskutinė filmo scena kupina metaforų. Režisierius pasitelkdamas pasakos motyvus, atskleidžia tikrąją žmogaus prigimtį ir nebūtinai gražią jos pusę.
Atskiros recenzijos verti vien šio filmo kostiumai. Labai nustebino jų pompastika, spalvos, viso įvaizdžio išlaikymas bei išpildymas bandant prisitaikyti prie to laikotarpio madų. Aktorių darbas čia taip pat išties pagirtinas. Nei minutei neleido suabejoti pasakos tikrumu ar ieškoti priekabių prie tam tikrų faktų ar ieškoti logikos fantastiniame filme. Neabejotina filmo žvaigždė – Vincent Cassel, puikiai ikūnijęs savo personažą ir atskleidęs visas jo puses. Šiam aktoriui jau buvo tekę vaidinti panašaus tipažo filme, tad šiame jis jautėsi it žuvis vandenyje. Ne ką mažiau sužavėjo ir gražiosios Salma Hayek vaidmuo, kuri kaip visuomet savo darbui atsidavė visa širdimi, emocionaliai bei aistringai išpildė jai paskirtą personažą.
Kino filmo “Tale of Tales” kadras
Šis filmas reikalauja subrendusio žiūrovo, kuris nepatingėtų įsigilinti į istoriją ir veikėjų jausmus. Naujas žvilgsnis į fantastikos pripildytą pasaulį prašo susikaupimo ir atidumo, tik tuomet žiūrintysis sugebės įžvelgti filmo pagrindinę mintį ir tai, ką režisierius troško perteikti per nelaimingų veikėjų išgyvenamas vidines dramas. Tai puikus pasirinkimas tiems, kurie nebijo kitokio „kampo“ istorijos ekranizacijos bei tiems, kuriems jau įgriso nuvalkioto siužeto, nuspėjami ir tušti filmai.
Verdiktas 9/10
„Tale of tales“ – kiek kitokia, persunkta skausmo, vidinių prieštaravimų, nevilties bei kraupių vaizdų, pasaka. Filmas, sukelsiantis arba susižavėjimą, arba susierzinimą, tačiau nepaliksiantis abejingų nei vieno.